Pirmą kartą „Creative Business Cup“ konkursas, skirtas kūrybinių industrijų antreprenerių verslumo įgūdžių stiprinimui, Danijoje įvyko 2010 metais. Tiesa, tąkart jis buvo nacionalinis, tačiau susidomėjimas buvo toks didžiulis, kad praėjus vos dviems metams nuspręsta organizuoti jau tarptautinį renginį.

2012 metais 17 pasaulio šalių delegavo nacionalinių turų laimėtojus į Kopenhagą, o pirmąjį tarptautinį konkursą laimėjo Nyderlandų virtuali socialinė platforma „We Want Cinema“, kurioje galima išsirinkti pageidaujamą filmą ir jį pažiūrėti kino teatre per įvairias socialinių tinklų akcijas surinkus konkretų žiūrovų skaičių.

2013 metais konkurse varžėsi jau 35 šalys, o nugalėjo projektas iš Kroatijos „Teddy the Guardian“. Pliušiniame žaisle sumontuoti davikliai gali matuoti sergančio vaiko temperatūrą, kraujospūdį, širdies ritmą ir šią informaciją persiųsti į gydytojų ar tėvų išmaniuosius įrenginius.

2014 metais konkurso dalyvių skaičius išaugo net iki 54, o tarp konkurso dalyvių pirmą kartą pasirodė ir Lietuva.  Mūsų šaliai atstovavo dizaino studija „March“, o rezultatas pranoko visus lūkesčius – lietuviai pateko tarp šešiolikos geriausių pasaulyje. Konkursą laimėjo mūsų kaimynai lenkai, sukūrę interaktyvų kompiuterinį žaidimą „Professor Why Chemistry“, skatinantį vaikus domėtis chemijos mokslu.

2015 metais nacionalinio konkurso nugalėtoju tapo Ignas Survila ir jo sukurtas paspirtukas „Pigeon“. Su vienu iš lengviausių paspirtukų pasaulyje dizaineris siekia užimti vietą ekologinių transporto priemonių rinkoje. „Pigeon” taip pat laimėjo ir vieną iš prestiziškiausių dizaino apdovanojimų pasaulyje „A’design awards”. Nors lietuvis ir pasirodė puikiai, sekmė labiau šypsojosi austrams. Jų sukurta akliesiems pritaikyta planšetė laimėjo tarptautinį konkursą.

2016 metais Lietuvą atstovavo „Showaround“ - platforma suteikia galimybę žmonėms pristatyti savo miestą ir užsidirbti pinigų, o keliautojams leidžia turėti po draugą kiekviename pasaulio taške! 2017 metais Lietuvos nacionalinio konkurso nugalėtoja tapo komanda, sukūrusi srovės energijos keltą  UPERIS. 2018 metais Lietuvą atstovavo startuolis INTERACTIO.

Tarptautinį laimėtoją išrinkti itin sunku, nes kūrybinės industrijos apima labai įvairias sritis, o dalyvaujančios šalys pristato labai skirtingas verslo idėjas, produktus ar paslaugas. Projektus vertina kompetentinga komisija, tarp kurių ir pasaulinių kompanijų, tokių kaip„Microsoft“, „Lego“, IKEA, „Google“ atstovai.

Kiekviena konkurse dalyvaujanti šalis organizuoja nacionalinį kūrybinių industrijų konkursą ir deleguoja laimėjusį antreprenerį ar komandą į tarptautinį finalą Kopenhagoje, Danijoje.

Konkursas kūrybinių industrijų pasaulio čempionatu vadinamas ne tik dėl gausaus dalyvių skaičiaus, įspūdingo prizinio fondo bet ir specialios programos, kurioje dalyviai turi galimybes pristatyti savo verslo idėjas ir užmegzti naudingų kontaktų su potencialiais investuotojais.

Tarptautinio konkurso svetainė: www.creativebusinesscup.com

 

Creative Business Cup tai ne tik konkursas, tai visus metus trunkanti iniciatyva, remianti antreprenerius ir startuolius, dirbančius kūrybinių industrijų lauke

Patobulinsite savo verslo ir jo plėtros idėjas bendradarbiaudami su tarptautine komisija ir potencialiais investuotojais

 

Susipažinsite su viso pasaulio kūrybingais antrepreneriais stovyklose ir tinklaveikos renginiuose

 

Prisistatysite sesijose, skirtose investuotojams (pitching sessions)

 

Prisijungsite prie virtualios CBC bendruomenės socialiniuose tinkluose

Konkuruosite dėl prizų bei geriausio pasaulyje kūrybinių industrijų antreprenerio vardo


 
BuigT1pQ.jpg

2016 metais nugalėtoju buvo pripažintas „Green City Solutions“ - Vokietijos atstovų projektas, spręndžiantis miestų užterštumo problemą. „Green City Solutions“ tai naujos kartos miesto objektas, atliekantis tiek estetinę, tiek poilsinę, tiek oro valymo funkcijas.

2015 m. konkursą laimėjo austrai, pristatę pirmąją pasaulyje planšetę, skirtą akliesiems ir silpnaregiams „Blitab“.  Šiuo įrenginiu galima tiek rašyti, tiek skaityti Brailio raštu, nenaudojant mechaninių priemonių.

2014 m. konkursą laimėjo mūsų kaimynai lenkai, sukūrę interaktyvų kompiuterinį žaidimą „Professor Why Chemistry“, skatinantį vaikus domėtis chemijos mokslu. Taip, pasak kūrėjų, vaikas gali tiesiogiai prisiliesti prie mokslo, o taip pat nėra jokios rizikos susižeisti.

2013 m. konkursą laimėjo projektas iš Kroatijos „Teddy the Guardian“. Pliušiniame žaisle sumontuoti davikliai gali matuoti sergančio vaiko temperatūrą, kraujospūdį, širdies ritmą ir šią informaciją persiųsti į gydytojų ar tėvų išmaniuosius įrenginius.